10 Eylül 2013 Salı

İçerik Pazarlaması: Markanızı Büyütmek ve Talep Yaratmak İçin 5 Temel Stra

Konuk Yazar tarafından 17 Temmuz 2013 tarihinde yayınlanmıştır. - 13:42


Kategoriler: Dijital Pazarlama • Haberler • Konuk Yazar ? 1 yorum yapılmış


Lee Fredericksen, Hinge Marketing Yönetici Ortak & Stratejist ve Gelişim Uzmanı


İçerik pazarlaması, pazarlama içinde en önemli silahlardan biri haline geldi. Her silah gibi içerik de, bu silahı kullanan kişi tarafından nasıl kullanacağı biliniyorsa faydalıdır. Artık hepimiz biliyoruz ki markamızı büyütmek ve potansiyel müşterileri edinmek/talep yaratmak için içerik pazarlaması ve stratejilerini iyi düşünüp tartmamız gerek. Çalıştığım firmanın yaptığı bir araştırmaya göre içerik pazarlaması stratejilerini uygulayan firmalar/markalar uygulamayanlara göre 4 kat hızlı büyüyor.


500 firmanın katılımı ile gerçekleştirdiğimiz son Online Pazarlama Araştırması’na göre – doğru kullanıldığı takdirde -  içerik pazarlaması stratejilerini uygulayan firmalar/markalar uygulamayanlara göre 4 katı hızlı büyüyor.


Tablo 1


Lee FredericksenPeki bu araçlar kaliteli içerik için nasıl kullanılır? İçerik pazarlaması stratejinizi oluştururken hatırlamanız gereken iki önemli nokta var: Stok içerik ve Akan içerik.


Stok içeriklere örnek olarak white papers, e-kitaplar, kılavuzlar ve websitesi içeriklerini verebiliriz. Stok içerikler bir işin/iş modelinin misyonunu google birinci sıra yansıtır; aynı  zamanda çekirdek esasların dişlileri gibidir. Stok içerikleri okuyan tüketiciler etkileşim merdiveninin en üstünde yer alır. Bu tip tüketiciler bir e-posta adresi ile kayıt olma konusunda oldukça meyillidir.


Akan içerik ise yemeğin garnitürüdür. Stok içerik ana yemekteki etse, akan içerik de o etin sosudur. Akan içerik günlük ya da haftalık üretilir. Esnektir, karşılık vermeye/cevap vermeye uygun ve değişkendir. Bu tip içeriklerin en büyük görevi tüketiciyi web sitenize çekmektir. Akan içeriklere örnek vermek gerekirse bloglar, tweet?ler, e-postalar, statü güncellemeleri gibi örnekler verebiliriz. Akan içerikler, tüketicilerinize burada olduğunuzu günlük bazda hatırlatan/gösteren içeriklerdir.


Talep yaratmak ve markayı büyütmek içerik pazarlamasına yatırım yapmanızı gerektiren en önemli iki unsurdur. Firmamızın yaptığı online pazarlama araştırmasında gördük ki; firma %40 oranında talep yaratabiliyorsa online talep yaratmayı daha az yapan diğer şirketlerden 4 kat hızlı büyüyebiliyor. İçerik pazarlaması da hem markayı büyütmenin hem de talep yaratmanın anahtarını oluşturuyor.


İçerik tüketicilerinizi müşteri haline getirmek üçüncü adımınız olmalı. (Eğer diğer iki adımı gerçekleştirdiyseniz). Diyalog yaratmanın anahtarı tüketicilerinizin etkileşim kurmasını kolaylaştırmaktır. Bunu başardığınız zaman talep yaratma süreci de kendiliğinden başlar. Örneğin; Blog post?unuzu hiçbir şarta bağlamadan paylaşın. Fakat e-kitap gibi daha önemli ve derin içerikleriniz için mutlaka kayıt olmalarını isteyin. Daha sonra ücretsiz blog postunuzu e-kitabınızı referans vererek seed yapın. Tüketiciler e-kitap için kayıt oldukları zaman onlarla e-posta ya da e-bültenler ile tekrar iletişim ve etkileşim kurabilirsiniz. Bu sayede ücretsiz ve bağlayıcılığı olmayan blog post okuyucunuz birden müşteriniz haline gelir.


İçerik pazarlaması takviminizi metriklere bakmak ve amaç ve stratejilerini uyarlamak için uygun bir şekilde oluşturduğunuzdan emin olun. Örneğin herhangi bir blog post?unun diğerlerinden daha fazla ilgi çektiğini ve trafik yarattığını görürseniz bu tema ve konulara ağırlık vererek programınızı değiştirebilir, uyarlayabilirsiniz.


Lee W. Frederiksen, Ph.D, pazarlama ve marka konumlandırma konusunda profesyonel hizmetler veren ve bu konuda ödül kazanan Hinge?in Yönetici Ortağı. 30 yıllık Pazarlama tecrübesini müşterilerine aktaran Frederiksen, Virginia Tech?de kadrolu olarak görev almış bir profesör olmanın yanı sıra sayısız kitap ve makaleye imza atmıştır. 


Önceki Haber: ‹‹ Deprem Bilgi Sistemi: Kandilli Rasathanesi’nden Deprem Takip Uygulaması


Sonraki Haber: Yeni Özelliklere Kavuşan WhatsApp Artık iOS İçin de Ücretsiz ››


src=http://1.gravatar.com/avatar/17297c483460d2c7509e64f063c9d302?s=80&d=http%3A%2F%2F1.gravatar.com%2Favatar%2Fad516503a11cd5ca435acc9bb6523536%3Fs%3D80&r=G


Konuk Yazar tarafından yazılmış tüm yazıları görmek için tıklayın.


src=http://1.gravatar.com/avatar/16749e77abbf753a71bce84a92149ed2?s=80&d=http%3A%2F%2F1.gravatar.com%2Favatar%2Fad516503a11cd5ca435acc9bb6523536%3Fs%3D80&r=G


Ugur ugurcan


Uygunsuz yorumlar sosyalmedya.co editörleri tarafından silinecektir. E-posta adresiniz sadece gerçek bir kişi olduğunuzu (ihtiyaç halinde) ispatlayabilmemiz içindir, bir başka kurumla paylaşılmayacaktır. Bu içeriğe yorum yaparak sosyalmedya.coya yorumunuzu yayınlamak için izin vermiş sayılırsınız.


sosyalmedya.co, Türk internet, teknoloji ve sosyal medya dünyasının nabzını tutan, ürettiği içeriklerle dijital sektöre yön veren, kollektif ve bağımsız bir web günlüğüdür.


© 2010-2012 sosyalmedya.co bir Entelijans iştirakidir. Tüm hakları saklıdır.


sosyalmedya.co, Radore Veri Merkezi sunucularından yayın yapmaktadır.


Built on the Whiteboard Framework for Wordpress & Less Framework. Powered by Wordpress.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder